Friday, February 19, 2010

walimatul urus....


da lame x menulis..da lame x becerita...huem..da lame xbukak blog ni..huem..perkahwinan itu 1 permulaan hidup yang baru..seronok bile dengar sume kawan2 da kawen..n yang akan berkahwin...ade yang tgh dalam bulan madu..ade yang tengah menunggu saat melahirkan..ada yang tunggu saat d ijab kabulkan...ade yg tunggu untk di pinang..seronok bile tgk dorang sronok..27 hb ni ade 2 knduri nak kne pg..dua2 bestfren..mane 1 nak pg pon tatau...1 d ktn..1 d kl..yg kl tu majlis sambut mnntu pasal aritu kat muar xdapat pg..yg kat ktn ni plak akad nikah..aduyaii..aduiii...penin...tgk la ye..mane 1 yang nak pg..ntah2 dua2 xpg..sbe salah..ntah la..bile cite pasal perkahwinan dan walimatul urus..teringat aku ttg seseorang..yang bakal di nikahkan dalam jangka masa xsampai sbulan ni..sedih..mmg sedih..tp nak buat macamane..alahai..nasib badan..makin dekat harinya..makin aku merasai kehilangannye..makin hampir waktunye makin aku merasai kedukaan ini..ntah la..aku sndri xpaham..knp aku perlu rase semua ni..macam x adil plak percaturan hidup aku ni..org lain sume merasa bahagia tika dan saat ni..bile org tnye aku..bila agaknye aku nak naik pelamin dgn erti kata lain..mengikut jejak langkah mereka..mempunyai sesorang yang bergelar suami dan bapa kpd zuriat2 mereka...ape jawapan yang sesuai aku nak bg..aku pon tatau jawapan yg paling sesuai utk soalan itu..sekadar tersenyum kelat..itu jela jawapannya..padahal..dlm ati ni..Tuhan aje yang tau..pd sape aku nak mengadu kalau tidak di depan Tuhanku..pada siapa aku nak berharap jika tidak pada Tuhanku..aduh..sungguh..demi Allah..aku xmampu melupakanmu..sungguh aku benar2 memerlukanmu..biarpun masa berubah..namun hatiku ttp sama..keras benar hatiku xmau melupakanmu..siksa..siksa...aduyai..

No comments: