Monday, February 8, 2010

suara hati...

kadang-kadang..aku rase macam nak nangis...kadang-kadang..aku rase macam nak tergelak..aku rase macam nak menangis sambil ketawa..tatau ape yang aku nak rasekan..aku tatau ape percaturan yang da Tuhan ciptakan untuk aku..aku tatau mane hilangnya sisa kekuatan aku slame ni..aku tatau knp hidup ni kadang-kadang aku rasekan sungguh x adil n sungguh xseperti yang ku harapkan..hadapi dengan senyuman..ye..slama ini aku hadapi semua ini sendirian dengan senyuman yang terukir di bibir..mungkin ini ketetapan Tuhan yang dah d tetapkan untuk aku..mungkin ini juga yang perlu aku relakan..mungkin semua yang terjadi ini terbaik buat semua..hati ini xkuat..jiwa ini juga xsekuat dan seteguh tiang 1000..ntah apala yang nak kufikirkan..ntah apalah yang nak ku hadapi lagi selepas ini...setelah ku korbankan segalanya..namun aku harus pasrah dgn ketentuan Tuhan..Tuhan itu maha kaya..hati ini..terlalu sedih..terlalu kecewa..dgn apa yang terbentang untuku hari ini...ya..hadapi dgn senyuman..semua yang terjadi biarkan terjadi...mudah untuk melafazkan kata-kata..tp..agak payah untuk menerima kata-kata yang dah tertulis buatku...hingga saat ini..ianya xmerubah apa-apa...aku ttp begini...kata orang, biar masa yang menentukan segalanya...adakah mereka semua memahami apa yang ku tanggung selama ini...pernah kah mereka terfikir..apa yang harus aku lalui saban hari..mereka hanya berkata sedangkan aku yang harus menelan....mereka hanya melihat..sedangkan aku yang memaluinya...hanya meneruskan langkah walaupun langkahku xseindah mereka...siapa aku di sini...hanya secebis mimpi indahmu...mungkin...

No comments: