Wednesday, February 24, 2010

adakalanya................

adakalanya...ada kebenaran yang kita xmampu nak elak..kebenaran yang cuba kite ubah agar menjadi seperti apa yang kita inginkan..ade kebenaran yang kite xmampu nak terima..bukan kerana apa..cume krn kedegilan diri ini yang xmahu menerima kenyataan..adakala..aku harus mengerti dgn takdir yang telah diciptakan buat ku..adakalanya..aku harus memahami setiap apa yang telah diaturkan..adakalanya..aku harus berfkir ttg stiap apa yang telah dttpkan buat ku..adakalanya mmg susah hndak menerima..namun aku harus kuatkan hati dan tabahkan jiwa untuk menerima semua ini dgn redha..adakalanya Tuhan memilih kte utk memalui semua ini..krn tuhan menginginkan kte merasai semua ini..tuhan itu adil..Dia lebih mengetahui setiap apa yang Dia lakukan buat kte..kadangkala..kte dpilih sebagai salah satu dugaan buat org lain..adakalanya kite tak mampu menerima setiap apa yang dah dtetapkan..namun..kte harus pasrah dan yakin akan kekuasaanNYA d atas muka bumi ini..tidak ada satu kejadian pun di atas muka bumi ini yang tidak mempunyai sebab..dan xada sedikit pon kejadian di muka bumi ini terjadi dgn sendirinya tanpa sbb..semua kejadian itu ada sebab musababnya..kejadian bulan dan bintang itu adalah untuk menyinari malam hari..segelap2 malam itu pasti jua terang dengan kehadiran bintang dan bulan...Tuhanku..ku mohon padaMu..tabahkan hatiku menempuh hari2 ku..hilangkan resahku agar aku bisa tersenyum...padamkan jiwaku yang kelam agar ku bisa tenang menghadapMu..kuatkan hatiku agar bisa ku lalui jalan2 berliku ini..aku lelah untuk menanti penghabisan cerita ini..epilog cinta ini ku ukir kemas d hatiku..moga xkan terhapus walau secalit kesedihanku mencemarinya...degil sungguh hatiku untuk membiarkan ia terus berlalu....keras benar hatiku untuk menahan hingga ianya terus dlukai...

No comments: