Monday, January 11, 2010

pengalaman hidup...

hurmm..da lame xbukak blog ni..lupe la..xingat lamannye ape...hahaha..teruk kan..hmm..banyak sangat nak dcritekan dalam ni..kisah suke duka spanjang mase ktika bertugas d tempat org..ade suke..ade duka..sume nye kene telan..lumrah kehidupan..tak semua apa yang kita nak tu akan tercapai...hidup mesti di teruskan.ya..aku ingat lagi ayat tu..ayat tu dr sorang sahabat yang ku kenali d sana..sahabat karibku...teman ku bergaduh..teman ku menangis...sahabatku..yang baru ku kenali..suda menjadi seakrab itu..aku pegang kata2 mu itu...ya..hidup mmg perlu dteruskan..walau sesakit manapun dugaan yang Tuhan kurniakan utk ku..langkah ku harus juga kedepan...erm..berbalik pd pengalaman..pengalaman aku d sbuah skolah orang asli cameron..banyak sangat yang manis..sama banyak dgn yang pahit...nak ku singkirkan semuanya ku xmampu...mungkin..semua ini perlu bg ku utk teruskan hidup d tempat sendiri..sambil menaip ni..aku dengar lagu..ahmad dani...munajat cinta..ia mengingatkan aku ttg seseorang..dinyanyikan sbg peneman ku ketika baru sahaja bangun melihat matahari..
kemudian...
awan bergulung d hari senja nampak berbalam biru warnanya...kasih menitik basah xjadi..hatiku yg resah d bw berdendang...senyum dibibir hati berduka..susunan langkah layu di mukar..tanda d hati masih terluka..walau d alun gurindam sayang luka d hati org tak tahu...

No comments: